17 Temmuz 2009 Cuma

Eğitim Notları V - (Sağlıklı Bebek İzlemi/ Bebeklerde Sık Karşılaşılan Problemler(0-18 Ay))

Eğitim Notları-Son yazımıza hoş geldiniz.

Eğitim veren uzman doktorumuz çok seri olduğu için ve konuların çoğundan daha önce de bahsedildiği için yalnızca not alabildiklerimi aktaracağım.

Çocuklarda Uyku:
  • Uyku ile ilgili eğitim ilk altı ayda başlamalı
  • Beşiğe uykuya dalmadan yatırılmalı
  • Ağladığı zaman mutlaka kucaklamalı(ilk 3 ay)
  • Gün içinde 3 saatten fazla uyutmamalı(ilk ay)
  • Gece beslenmek için uyandığında, gece uykusu farkını anlayabilmesi ve adapte olabilmesi için;
  1. Işığı açmamalı
  2. Konuşmamalı
  3. Hızlı ve sessizce beslemeli
  • Gece bez değiştirmek için uyandırmamalı
  • Kendi yatağımızda uyutmamalı
  • 4. aydan sonra ayrı odaya geçirmeli
  • Gece beslenmesini azaltmalı
  • Yatak rutinleri oluşturmalı(masal, şarkı vb.)
  • Bebeklerin gece kabusları olarak tanımlanan ani uyanmaları olabileceğini bilmeli, ani uyanmalardan ve sıçramalardan korkmamalıymış.

Kolik:

  • Bebeklerin %10 kadarında ve genellikle erkek bebeklerde görülebilir
  • Nedeni tam olarak bilimiyor
  • Gaz-kolik işişkisi net olarak bilinmiyor
  • Ağlama nöbetleri genellikle akşamları şiddetleniyor
  • Hep sallanmak ve kucak isteyen bebekler
  • Genellikle 20 günlükken başlayarak 3. ayın sonunda bitiyor
  • Ilık banyo-masaj iyi gelebiliyor
  • Fön makinesi/ aspiratör/ kolik cd si/ en önemlisi arabayla gezinti bu bebişleri teselli ediyormuş. Buradaki araba kendi arabamız :) ve doktor arabayla biraz çıkıp gezeceksiniz işte bunu kaul edin dedi :)

Diğer:

  • Ateş deyince pratik yol olarak 38 dereceyi baz almamız ve kulaktan ateş ölçerleri kesinlikle tercih etmemizi söyledi doktor hanım. Body&tulum almaktan çok daha önemli, kulaktan ölçenlerden alırsanız rahat edersiniz, doğru ölçtüm/ölçemedim şüphesi kalmaz dedi.
  • Ateş için ilk iş giysileri çıkarmak, ılık duş/ soğuk uygulama yapmak(soğuk uygulama; başını bileklerini soğuk ıslak bez ile silme gibi, duş ise soğuk duş olmamalı ılık duş olmalı!)
  • Bunlar dışında; ateşle ilgili başka bilgiler, ishal, kabızlık, kusma, ev kazaları ile ilgili bir çok bilgiler ve sağlıklı bebeklerin fiziksel ve duygusal gelişimleri ile ilgili iki ayrı uzman tarafından pek çok bilgi verildi. Ben bebeklerimizi gerekli rutin akışıyla doktora götüreceğimiz, takibini doktorlarıyla beraber yapacağımız ve bir yerlerde okudukça endişeleneceğimiz ya da endişelendiysek zaten bir yerlerde okumanın bizi teselli etmeyeceği doktorla irtibata geçmemiz gerekeceği için bunları buraya yazmamayı seçtim.

Son eğitim notları yazımız olduğu için eğitimlerle ilgili birkaç fikrimi yazmak istiyorum tabii yine maddeler halinde:

  • Konusunda uzmanlardan bilgi aldığınız ve bilmek istediklerinizi anında sorup anında cevap alabildiğiniz için bence supperdi.
  • Biraz daha kısa olabilirdi. Bazı şeyler iki kez tekrarlandı.
  • Düşündüm ki belki de iki ayrı uzmandan duymak o kadar da fena değildir.
  • Gerekli miydi? Evet.
  • Birebir tumasını beklemenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Bana göre her bebeğin her insan gibi farklı karakteri, farklı tepkileri var. Bu nedenle tüm uzmanların da altını çizdiği gibi önemli olana iyi gözlemlemek bebeğimizi iyi takip etmek. Böyle olabilirse onun beklenti ve isteklerini de algılayabilir, bir uzmandan yardım almamız gerektiğinde dahi durumun ona açık ve net tarifleyebiliriz. Kendimize çok yüklenmemeliyiz. Bebeği sallamadan uyutmak mesela, öyle bebekler gördümkü çevremde sıkıysa sallama bakalım. Ancak bazı şeyler onların isteği olsa da bazı şeyler de bizim yanlışlıklarımızdan kaynaklanabilir, bu sorun değil. Düzeltiriz. Herşeyi olduğu gibi kabullenip kendimizi teslim etmememiz gerektiği gibi karşımızdakinin de bir bebek olduğu ve bazı şeyleri katı kurallarla anlayamayabileceğini kabullenmeliyiz bence. Yani hiçbirşey aşırı uçta olamaz, olmamalı. Ne fazla rahat ne fazla tasalı.. Bakalım ben nasıl bulabileceğim bu dengeyi, burada hep beraber görelim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder