13 Haziran 2011 Pazartesi

20 aylık bebekle yurtdışı.. beklentiler.. başımıza gelenler..

Beklentinize bağlı olarak mutluluk ya da hayal kırıklığınız değişebilir. Bir de bebeğinizin durumlar karşısındaki tepkilerine göre bunu belirlemeniz gerekir.

Ben derim ki beklentinizi düşük tutun. Ayaz demek düzen demek olduğu için, ben düzeni bozulduğunda sinirli ve huysuz olabileceğini tahmin ediyordum. Maalesef düzenini bozmamamız mümkün değildi. Yurt dışı gezisi, bol bol gezmeli dolaşmalı, aman öğlen uykusunu kaçırmasın diyemeyeceğimiz bir gezi olduğundan bunu göze almıştım. Bir diğer başıma gelecek olan ise kalabalıktan dolayı otoritenin bozulmasıydı. Siz sınır koysanız başkası deliyor, başkası koysa siz deliyorsunuz. Anneanneler babaanneler tabi ki ağlamasına göz yumamıyorlar. Ben burada büyüklerle ve babasıyla mücadeleye girmektense Ayaz'la mücadeleyi ve onun şımarmasını tolere etmeyi tercih ettim. Bana göre de iyi ettim. Sizin için tam tersi söz konusu olabilir.

Bir de Ayaz iştahlı ve yemekleri de çok düzenli bir bebek. Herşeyi saat gibi. Tabi bu lüksü de kalmadı oğlumun. Tüm bunlara karşın iyi idare etti diyebilirim hatta demeliyim.

Şunları hiç takmadım;

Bugün de yoğurt yemedi, bugün de yumurta yemedi, aman et yiyemedi. Daha çok karnının doyması yönünde efor sarfettim. Üstelik Ayaz oranın mutfağını da pek sevmedi. Bu sebeplerle yanımızdan meyveyi eksik etmedik. Bol bol meyve aldık marketlerden her zaman. Bir de sevdiği krakerlerden hep bulundurduk. Bir de tabi su. Sabah otelde kahvaltıyı edebilirsek bunu iyi yapmasına çalıştım ama tren/uçak saatlerinden dolayı kuruvasanla da geçiştirmek zorunda kaldığımız oldu. Bu zamanlarda dediğim gibi meyveyle takviye ettim. Yemek istemediklerini yemeye zorlamadım. İyi beslensin diye gittiğimiz yer McDonald'stı yani öyle düşünün.

Hazır kaşık mamalarıyla takviye yaptık. Ne yapalım bu da böyle oldu.

Normalde nadiren hazır yoğurt veren ben danone görünce seviçten deliye döndüm, Ayaz ona aldığım danoneleri görünce gözleri parladı ve bir çırpıda yedi bitirdi. Şunu da anlamış oldum aç olan çocuk yiyor arkadaşlar!

Gece uykularında bol bol sütle gece beslenmesi yaptı.


Uyku saatlerini hiç takmadım. Yoruldukça pusette uyudu. Bu konuda gitmeden endişem vardı, oğlum çok pusetlerde gezmeye alışık değil. Ama o da başka çare bulamadı heralde. Hareket halindeyken sorun olmadı da durduğumuz an hemen inmek istedi. Biz de bu duraklamaları bol bol bulunan meydan ve bahçelerde yaptık, Ayaz'ı da saldık.


Yapmak istemediklerini yaptırmak için keyif aldığı şeylerden yararlandım. Kuşları kovalamak, merdiven inmek/ çıkmak gibi..


İlla sandalyesinde otursun yemek yemek için gibi evde hemen hiç çiğnemediğimiz kuralların hepsini çiğnedik.


Genelde park yatağında başladığı gece uykularına park yataklarda başlayıp 2-3 saat içinde aramıza terfi etti hep. Keyif yaptı bol bol.


Yerlerde süründü, o ellerle gözlerini kaşıdı, hemen silmeye çalışsak da genelde başarılı olamadık. Su bulduğumuzda yıkadık, bulamadığımızda ıslak mendiller en yakınımız oldu.


Yazdığım gibi bütün kuralları çiğnedik, karşılığında bağırma, yapma denileni yapma, bol bol kapris gibi her türlü şımarıklığı da gördük.

Ayaz'ın düzeni ve kaprisleri konusunda sinirlerimi aldırdıktan sonra herşey çok iyi oldu. Ailenin diğer fertleri benim kadar kolay adapte olamadıklarından daha çok zorlanmış olabilirler.

Bütün bunlara karşın Ayaz hem fizilsel hem de duygusal aktivite olarak inanılmaz gelişti. Böyle olunca da insan kendine pay çıkarıyor hemen bebeğimin yanında olamıyorum. Bütün gün evde hapsoluyor. Bu da bizim kısmetimiz işte ki Ayaz aslında çok şanslı bir çocuk ve gayet aktif bir hayatı var özellikle de annesi çalışan bir çocuk için.

Dönüşte ne oldu? Beni esas endişelendiren kısmı dönüşte ne yapacağımızdı. Benim akıllı oğlum sanki hiç bunlar yaşanmamış gibi eski uyku, yemek düzenine hemen döndü. Bir gün bile zorlamadı bizi. Huyu suyu bile eskiye döndü nerdeyse. Büyümenin de etkisiyle bazıları kaldı, çoğu gitti azı kaldı..

Özetle demek istediğim, bu kez biz ona uymadık o bize uydu. İlk kez böyle bir deneyim yaşadık. Çok titiz ve pimpirikli olacaksanız zor olur, işkence olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder