15 Mart 2010 Pazartesi

Ek Gıda I (Biz nasıl başladık)

Ek gıda başlı başına bir derya.. Çok okudum, çok araştırdım ama hala ve hala hazır değilim, hiç birşey bilmiyormuşum gibi geliyor. Böyle zamanlarda keşke bu kadar araştırmasam, ilgilenmesem de doktorumuzun yönlerdirmesine göre gitsem diyorum. Çünkü sonunda öyle yapıyorum. Tabii doktorun yönlendirmesiyle kendi düşüncem paralel gitmese de böyle olur mu bilemem.

Ayaz 5,5 aylıkken, 5 Mart'ta ek gıdaya hafif bir giriş yaptık. Genelde rahatsızlık verirse bunun gece olmaması için sabah ya da öğlen öğününde, ne çok açken ne de tabii ki tokken başlanması öneriliyor. Biz akşam öğünüyle başladık. Çünkü paşam son bir haftadır, eve gittiğimde 16:30 gibi emiyor, 18:00 e doğru yine emip uyuyor, 18:30'da uyandığında yine emiyordu. Sonra da 20:00 gibi emip uyuyordu. Bu saatleri bir türlü açamadım, düzenleyemedim. Tamam düzenli ama saatte bir şeklinde! Geçen ay kontrolümüzde bunu sormuştum ve doktorumuz da huysuzluk yaparsa muhallebiye başlayabileceğimizi söylemişti. Bizimki de duymuş gibi iki hafta sonra 18:30'da huysuzluk yapmaya başladı.

Geçiş planını şöyle yaptım. 16:30 ve 17 30 emzirme. 18:00 kısa uyku, uaynınca sakinleştirip 19:00 da da muhallebi veriyoruz. Zamanlama çok güzel bence çünkü ne çok aç ne de tok olmakla birlikte, uykusunu almış ve keyfi yerinde oluyor, babası da ben de evde oluyoruz, yemeğini de annesi yediriyor böylece. İlk günler 3-4, 4-5, 8-10 kaşık şeklinde gittik, ilk hafta sonunda yarım kaseye ulaştık. Bu yarım kaseyi bazı gün bitirebiliyor, bazı gün bitiremiyor. Ama kaşığı değdirince ağzını açışı benim de ağzımın kulaklarıma varmasına neden oluyor.

Ek gıda konusunda bir dizi yazacağım elimden geldiği kadar.. Bekleyin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder