16 Eylül 2015 Çarşamba

bir çocuk & bir bebek ve uzun araba seyahati..

Bizim kadromuz; Anne + Baba + Anneanne + Ayaz(6 yaş) + Hazal(6 ay) şeklindeydi.


saat belli olmamış ama sabaha karşı 04:00
  • Özellikle bebekle seyahat edeceklere en önemli önerim, bol bol mola vermeye hazır olmaları. 8 saatlik yol 10 saat sürer ama buna değer. Molaların kimi uzun, kimi kısa olabilir. Hem minikler, hem büyükler hem de arabayı kullanan için çok kritik bence bu.
  • Yolda Ayaz ve büyükleri oyalamak ve doyurmak için sandviçler, kutu meyve suları, herkese bir şişe soğuk su, herkese kutu meyve suyu ve tatlı atıştırmalıklar olan bir yolluk çantası hazırlamıştık. Çok işe yaradı, hatta aburcuburlar dönüşe bile kaldı. Dönüşte de aynı menüye sadık kaldık.
ilk molamız
  • Ayaz için bir de kitap almıştım yanıma, yarım saat kadar onu okudum. Başka da oyalayacak hiçbir şey almadım. Çocukların böyle şeylere de alışık olmasını istiyorum.
  • Çok sık tuvalet molası verdik. Bunlara gerilmeyeceğiz di mi ama?
  • Giderken gece 4' te yola çıktık, böylece ilk 3-4(arada bir kısa mola verildi) saat herkes uyudu. Herkes uyanınca bir yarım saat daha yol alıp uzunca bir mola verdik. Sonra yine herkes uyudu. Böylece yolun büyük kısmı uyuyarak geçmiş oldu. Sonra da daha uzun bir yemek molası verdik. Gerisini de şen şakrak tamamladık, tabii arada bir de kahve molası verdik.
  • Dönüşte otelden öğle yemeğimizi yeyip çıktık. Sonra tuvalet molaları başladı, önce ben ve herkes, sonra Ayaz ve herkes, sonra Hazal altını doldurdu. Böyle sık sık durduk. Dönüş olduğu için yollardan meyve-sebze almaya durduk. Afyon'da şehre girdik hem alışveriş hem yemek molası oldu. Sonrasında gece olduğu için yine herkes uyudu. Sadece bir kez çay ve ihtiyaç molası yapıp evimize sağ salim ve olaysız gelmiş olduk. 
Neticede çocuklarla uzun bir araba yolculuğu söz konusuysa benim en önemli iki tavsiyem, gece araba kullanmak zor olsa da yolculuğun bir kısmını çocukların uyku saatine denk getirmek ve bol bol mola vermek olurdu. 

Afyon Özdilek'te uzun molamız

Hiç de korktuğum gibi olmadı, iyi ki de arabayla gitmişiz.

 
bu da giderken son molamız, tavuk/horoz/ördek peşinde oğlum

Yalnız hiç düşünemediğim bir şey oldu. Çocukların ikisine de uzun kollu vs. almıştım sabah ayazında üşürler diye ama kendime almamışım. Dondum deyim ben size. Valizden çıkardım ama yetmedi. Anadolu'nun karasal iklimi neymiş anladım, saat 11:00'lere kadar buz gibiydi. Yoldan ayaklarıma çorap aldım da öyle ısındım. Aman mevsim filan düşünmeyin bana bir şey olmaz demeyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder