18 Haziran 2009 Perşembe

Rh(-) tir kanımız uyuşamayız

Burada biraz da tecrübelerimi yazmak istiyorum. Benim kan grubum Rh(-) olan müstesna bir grup olduğu için ve tabii ki çok sevgili kocamın da büyük çoğunluğa uyarak Rh(+) olduğu için bizde bir kan uyuşmazlığı hadisesi söz konusu. Bununla ilgili bilgileri gayet açık ve net bir şekilde http://www.gebelik.org/dosyalar/rhuyg.html adresinde bulabilirsiniz ya da google da arayarak bilgi veren bir çok siteye ulaşabilirsiniz.
Neticede şuanda karnımda son üç ayı için geri sayan ilk bebişimiz için bir sorun zaten bulunmuyor. İkinci bebiş için önlem almak gerekiyormuş. Bunu üç aşağı beş yukarı önceden biliyordum. Doğumdan sonra ilk 72 saat içinde ve mümkün olduğunca çabuk yapılacak bir iğne ile ise ikinci bebiş içinde sorun çıkması %99 oranında engellenebiliyormuş. Bunu ise yeni öğrenmiş bulunuyorum. Yani oranı yeni öğrendim. Ben %100 bir koruma söz konusu diye inanmışım şimdiye kadar nedense. Şimdi bu %1 lik riski de %0.1 e indirebilmek için 28. haftaya kadar (ve anladığım kadarıyla 28. haftaya yakın bir haftada) ilk iğne yaptırılıyor. Böylece ikinci bebiş için de risk oldukça düşük oluyor.
25. hafta gittiğim doktor kontrolümde IDC kontrolü de yapıldı. IDC de çıkan oranlara göre de doktorum iğne olmama karar verdi. Ben de geçen hafta ilgili iğneyi kalçamdan yedim :) Burada özellikle belirtmek istediğim şey, bu ilacın özel koşullarda saklanması ve uygulanmadan hemen önce hazırlanması gerekliliği. İşbu nedenle öyle heryerlerde yaptırmamanızı tavsiye ederim. Benim doktorum hastanede olduğu için ben de devamlı kontrole gittiğim hastanede oldum iğnemi(ve 26.haftamda olmuş oldum).
%0.1 de olsa bu iş beni düşündürüyor.. Ne kadar rahat olmaya çalışsam da.. Şimdilik bu iğneli kötü düşünceleri öteliyorum aklımdan ama zamanında da önlem alınması gerekliliğinin altını çiziyorum..

1 yorum:

  1. Afacan anne ve afacan oglu. Daha simdiden belli ne kadar tatli-kavgaci olacaginiz. Biriniz negatif digeriniz pozitif :))

    galatasarayli

    YanıtlaSil