22 Temmuz 2011 Cuma

bir devrin sonu mu? bezsiz Ayaz mı?

Tam olarak tarihe not düşersek 17 Temmuz'da yani Ayaz tam 22 aylık olduğu gün başladık maceraya.. Aslında bu yaz için hep aklımdaydı çünkü yazın olmazsa seneye kalır gibi bir sabit fikrim oluşmuş ve ben artık bez istemiyorum hayatımızda. Tabii böyle düşünürken Ayaz'la ilgili de olumlu işaretler vardı. Mesela dışarıda asla kakasını yapmaz, evine gelince yapar yani tutabiliyor, giysilerini kendi çıkarabiliyor hatta yanlış yunluş da olsa giyebiliyor, merdiven inip çıkabiliyor, öğlen uykularından genelde kuru kalkıyor. Arada sırada kakasını tuvalete yapmışlığı da var evvelden beri, uyduruk bir adaptörle. Bir kaç kez de çişini yapmıştı tuvalete yine aynı şekilde. Nasılsa bu işe başlayacağız diye bir indirim çeki kullanırken de böyle güzel, rahat bir adaptör almıştım. Bunu tavsiye ederim çünkü gerçekten çok rahat, aynı linkteki gibi sadece beyaz bizimki ve winnie'li.


Derken o Pazar günü bir baktım Ayaz pişik olmuş. Aman açayım oğlumun altını hem iyileşsin hem de bu sıcaklarda rahat etsin dedim. Tamamen spontane gelişti yani. Daha önceleri takip ettiğim bloglardan, Nurturia'dan okumuşluğum vardı. Özel bir araştırmam da olmadı. Yarım saatte bir oturttum tuvalete. Bu arada balkonda suyla oynarken de açıktı altı hatta bir ara çıplaktı, balkonu bir güzel suladı. Onun dışında da kaçırma-kaza olmadı hiç.


Ertesi gün de Berrin Teyzesine söyledim, sabahtan arkadaşı geldiği için Ayaz'ın, ikisinde de konsantrasyon eksikliğinden, iki kaza olmuş. Sonra dedim ki sık kontrol et. Başka da kaza olmamış, kakayı da tuvalete yapmış.


Salı gününü sıfır kaza ile geçirdikten sonra, Çarşamba gündüz bir kez az kaçırmış sonra da tuvalete yetişmişler. Akşam da bebeğim baba baba diye bağırıyordu biz pek kulak asmadık ki koyvermiş. Perşembe sabah iki kaza iki isabet şeklide geçmiş. Öğleden sonra tam randıman. Cuma da öğlene kadar tam isabet gitmişler. Hatta ıkınmaya başlayınca Berrin sormuş o da evet demiş, Berrin de koş o zaman demiş, Berrin'den önce gitmiş tuvalete ve kaçırmadan yapmış.

Kendisi önceden söylemiyordu. Zamanla bu da olur dedim. Ben biraz erkence başladığımız için bunun biraz zaman alacağını düşünüyorum o yüzden rahatım. Uykusunu filan da hiç kasmıyorum. Bezliyorum direk. Ona da anlattım, daha uykunda tutamadığın için bezleyelim, uyanıkken tuvalete yapalım annecim dedim. Tamam dedi. Anlamıştır heralde di mi?


Bu sürece girmeye karar vermemin bir sebebi de Berrin'in ay sonunda işi bırakacak olması. E hep diyorlardı ki hayatında böyle bir değişiklik olmadığı bir dönem olsun, ben de değişiklik olmadan halledim dedim. Çok uyanığım yani. Tabii ileride bu değişimlerden nasibimizi nasıl alırız düşünmek istemiyorum. İki hafta Berrin bu işle uğraşacak, tabii akşamları ve hafta sonları da ben. Sonra zaten Ayaz'a üç gün babaannesi bakacak ki bu da alışık olduğu bir durum. Sonra da 6 gece 7 gün tatile gidiyoruz Ayaz&Anne&Baba olarak. Orada da devam ederim diyorum. Bunlar Ayaz için evet değişiklik ama büyük şoklar değil, babaanesinin bakmasına da alışık, bizle tatillerde sürtmeye de. Hem mis gibi otel, her yer su.. Kaza olsa da at denize oğlanı yani ne var :) Beyaz sabun her sorunu çözer. Tatil dönüşü de iki gün daha izinliyin, iki de haftasonu etti mi dört gün. E baya bir yol katetmiş oluruz umuyorum. Sonrası muamma şuanda.


Ayrıca alıştırma külodu filan kullanmıyorum, gerekli görmüyorum, ıslansın da anlasın diye düşündüm ki işe başladıktan sonra okuduğum bloglarda benim gibi düşünen çok kişi olduğunu gördüm. Uyurken ve dışarı çıkarken de bezliyorum gayet rahat. Bu dışarda bezleme olayını da tatilde bırakırız heralde. Bu haftasonunu kavanoza ya da şişeye alıştırmaya adıyorum ki tatilde de rahat edelim, e her dakika tuvalete koşamayız ya ev gibi.


Öyle rahatım yani, umarım zaman geçtikçe gerilmem. Ayrıca evet yazdığım gibi okumadan başladım ama sonradan okumadan duramadım, araştırıyorum, aklıma yatanları aklıma not ediyorum.


Sonradan yemek istemediğim tek düşüncem, pes etmemek, başladık sabredelim demek. Umarım Ayaz'ın hayatındaki değişiklikler bunu olumsuz etkilemez. Baaanne ve anneanne hep yanında olacağı için tecrübeye de güveniyorum. Bu arada birini bulabilirsek ben de bir aralar evde olacağım sanırım buna da güveniyorum.. Bakalım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder