23 Aralık 2010 Perşembe

yeni mim.. emzirme reformu..

Kendi kendime cevaplayacağım ikinci mim oluyor bu. Ama bu kez Blogcu Anne isteyen üzerine alınsın dediği için kendi kendime sayılmaya da bilir.

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
%30 olarak düşünmüştüm. Sadece %1,3 müş, inanamadım.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
Yaklaşık onüç ay emzirdim.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
Sadece dört ay ücretli doğum iznimi kullandım ki zaten (iki hafta planlamamıza rağmen Ayaz geç geldiği için)üç haftasını doğumdan önce kullanmıştım. Bunun sonuna bir de birikmiş izinlerimden ekledim, neticede oğlum dört aylıkken işe döndüm.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Evet bu konuda hiç sorun yaşamadım. Hatta süt iznimi günde iki saat kullandım, mesai saatleri içinde de başlangıçta günde üç kez süt sağıyordum.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Hayır kesinlikle karşılaşmadım.

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Yaşamadım. Ancak ben bu konuda biraz çekingenim zaten. Gerektiğinde de hep örtü kullanarak emzirdim.

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Olmadı. Daha önce gittiğim eğitimlerde bu konuda oldukça detaylı bilgi verilmişti. Ayaz da ben de hiç sorun yaşamadık. Sanki o hep emiyor ben de hep emziriyor gibiydik daha ilk buluşmada. Çok şanslıydım.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Baskı görmedim. Ancak sütün yetmiyor sözünü duymamış anne hiç yoktur sanırım. Ayaz'ın kilosu hep %90-95 gittiği ve sadece anne sütü aldığı halde bile bu sözü duydum.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Emzirme Reformunu biliyorum ve en başından beri de destekliyorum. Bebeğini altı ay sadece anne sütüyle beslemiş ve çalışan bir anne olarak işyerim oldukça anlayışlı olmasına rağmen çok zorlandım. Üstelik tüm mükemmel koşullara rağmen süt sağma işini boş bulduğum toplantı odalarında yapmak zorunda kaldım.

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli
Destekledim.

İşe başladıktan sonraki koşullarımı burada yazmıştım. Özet olarak işi eve yakın, işvereni ve yöneticileri de oldukça anlayışlı, şanslı biri olarak yine de zorlandım. Ayrıca herkes şanslı olacak diye birşey yok. Bu şansa bırakılacak birşey değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder