23 Şubat 2011 Çarşamba

ana dilim, baba dilim, benim dilim..

Dil gelişimi konusunda yapıp yapabildiğim Ayaz'la devamlı konuşmak, Berrin Teyzesini de devamlı konuşması için yönlendirmek.

Her yaptığımı anlatıyorum. Ben o an birşey yapıyorsam, örneğin patates soyuyorsam, o da etrafta dolanıyorsa bile "Şimdi patates soyuyorum, kabukları da kalınmış, sonra kızartıcam, kabuklarını çöpe atıcam.. Vıdı vıdı" şeklinde devamlı konuşuyorum. Hatta ambalaj gibi birşeyse ona veriyorum o çöpe atılyor. Her yaptığımı açıklıyorum, yanından ayrılacaksam mesela iki dakikalığına ben şimdi bunu bunu yapıp hemen gelicem, sen de gel istersen, istersen odanda dur diye konuşuyorum. Bol bol soru soruyorum ki cevap versin. Yine sık sık kitap, dergi okuyoruz, resimlere bakıyoruz.

Televizyon zaten izletmiyoruz, bazen müzik kanalı açılıyor çok kısa süre bir de akşamları haberler ki o da babası evdeyse.

Baya bir kelime de söylüyor ama ben bül bül kesilsin istiyorum. Bu hafta sonu Yasemin'in 23 aylık Mert'ini gördüğümde işte budur dedim ve çok özendim. Mert herşeyi konuşuyor(Maşallah) hem de gayet akıcı ve güzel bir dille.

Ayaz da şöyle birşey var; bazı kelimeler heryere uyabiliyor mesela kitap getiriyor aç diyor, notebook aç diyor, sayfaları çevirelim mi diyorum aç diyor. Güzel ama artık çevir de desin mesela, demeye çalışsın istiyorum. Dün topları çevirme oynuyorduk birlikte "Çevireyim mi?" diyorum başını sallayıp "Hı hı" diyor. "Çevir" de oğlum, diyebilirsin dedim. O andan itibaren genellikle tutmayan ilginç sesler çıkarmaya başladı sorularıma cevap olarak. Mesela "çevir" diyemiyor da "aca" diyor, "dön" diyemiyor da "ada" diyor, atıyorum tamamen çünkü hatırlayamıyorum, hatırlayabileceğim net şeyler değil.

Üstine gitmiyorum, teşvik etmeye çalışıyorum daha çok. Yani geç konuşsa da ne olacak, eninde sonunda konuşacak bilincim yerinde. Yine de biran önce bülbül olsun istiyorum n'apabilirim. Anneliğimin de bu kadar talep hakkı olsun.

Bunun gibi kilolu bir bebek olmasını istemiştim hamileyken, tombiş doğsun istemiştim, o dileğim kabul oldu bu da olsun, bu da olsun.. Tabii ki herşeyin hayırlısı olsun en başta..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder