20 Temmuz 2011 Çarşamba

Ayaz bu aralar..


Geçen yazıda resim yok deyince bu yazıda ufak bir kolaj yapmalıyım dedim. Yoğun günler yaşıyorum, iş yoğun, ev yoğun..

Ayaz'a bugüne kadar bakan Berrin Tayzesi işi bırakıyor. biz yolumuza yine bir bakıcıyla devam etmek istiyoruz, okul için erken diyoruz ama aklımızda bazı şeyler var.. Tahmin edersiniz ki benim aklımda ne sorular var? Bu konuyu şimdilik burada kesip asıl konuya dönmek istiyorum.

22 aylık Ayaz bu aralar;


  • Artık herşeyi konuşuyor, papağan gibi tekrar ediyor ama henüz iki kelimeli cümlelere pek geçmedi. Daha çok kesik kesik ya da tekrarlarla idare ediyor "Anne.. gel gel.." gibi.

  • İletişim süper, şımarıklık tavan yapmış durumda. Yine de uyumlu bir çocuk. Bir şekilde ikna oluyor. Genellikle zor oluyor ama oluyor. Laftan anlıyor, tabii işine gelirse. O an işine gelmese de, doğruyu söyledikçe birkaç günde doğruya yöneliyor. Bazen de gözünüzün içine baka baka yapma dediğiniz şeyi bir hafta sonra bile yapıyor. Yani 5 kez yapmıyor sonra bir kez yine yapıyor. Bununla da çok eğleniyor. Çocuk işte..

  • Dışarılarda ve yalnızsak özellikle çok daha uyumlu. Söz dinliyor. Olay anında değil de önceden anlatırsak gayet güzel dinliyor ve uyum gösteriyor.

  • Düz duvara tırmanma modunda!

  • Yeme içme durumları gayet güzel, yemediklerini yazsam daha kolay yani o kadar güzel maşallah. Kabak yenmiyor, ancak sebze çorbası ve dolmayla ezerek verebiliyorum. Semizotu yemiyor, onu da sebze çorbasıyla veriyorum.

  • Yeri göğü, üstünü başını batırsa da, kendi yemeğini kendi yeme durumuna geçti sayılır. Oley.. Kuru yemekleri veriyorum tabii, öbürlerini de versem yer de ben göze alamıyorum.

  • Ben cesaret edemezdim ama babası etti, artık ara sıra sitemizde takılan sokak köpeklerini de seviyor. Buna çok seviniyorum çünkü ben sevmeme rağmen çok korkardım, kedi-köpekten. Bunu kısmen yendim ama çok rahat olamıyorum yine de.

  • Az kitap okumaya başladık, bu yazın getirdiği bol aktiviteden de kaynaklanıyor tabii ki. Gece yatmadan okumayı bıraktık bu yanlış, çok yanlış. Anneye ödev, kitaba devam.

  • Bir de başka bir gelişme var ki bunu kendime sakladım. İlk kez kendime saklamayı becerdim. Biraz daha gerçek olunca yazarım. Yine de tarihe not düşmek açısından bu kadar yazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder