15 Mart 2010 Pazartesi

Ek Gıda II (Olası sorunlar)

Ben muhallebiyi formül süt ve pirinç unuyla yapıyorum. Ayaz muhallebiye başladığı ikinci gün şimdiye kadar hiç yaşamadığı bir sorunla karşılaştı. Kabız.. Üç gün kaka yapamadı. Bu süre bazı bebişler için normal olabilir tabii ama bizim oğluş hergün, bazen günde iki, nadiren gün aşırı kakaladığı için üç gün uzun bir süre oldu. Doktor da telefonda artık fitil verebileceğimizi söyledi. Ancak ben azmettim bugün bu iş olacak diye :) Gittim önce aptamil yerine conformil(lifli, kaka sorunu olan bebişler için mama) aldım. Akaşama muhallebiyi bununla yapayım diye düşündüm. Bu arada hergün rezene çayını da veriyordum, muhallebiye başlayınca böyle bir sorun olabileceğini tahmin ettiğim için. Sabah bol bol bisiklet hareketi ve kabız masajı yaptırmıştım. Öğlen emzirmek için gittiğimdeyse, emerken kasılmaya başladı bebişim. Oturttum onu ve beklenen sesi duydum, biraz sonra da korkunç manzarayı gördüm :P

Velhasıl, kabız tabii beklenen bir sorun, özellikle pirinç unu muhallebi verirseniz bizim gibi. Belki jimnastik ve masajı biraz arttırmak gerekebilir ilk günden. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder