14 Nisan 2014 Pazartesi

hastayım, hastasın, hasta..


Aslında benim minik Ayaz'ım hasta.. Salı gecesi başlayan ateş, çarşamba ve perşembe de devam ederek cuma bitti derken cumartesi tekrar hortladı.. Pazar günü halsizlik ve ateş çıkma çalışmaları devam etti ancak artık galip gelinmeye başlandı ki 38 derecenin üstünü görmedik şükür.
Neymiş, boğaz yolları enfeksiyonuymuş. Zaten kendi doktoruna da götüremedim. Hatta doktora ben bile götüremedim. Babaannesi ve dedesi götürdüler sağolsunlar. Ben deli gibi çalıştım yine, katılmam gereken toplantılarım vardı vs. Yine de biraz geç gittim, biraz erken geldim, idare ettim. Şehnaz'ın yanına iki gün babaanne, iki gün anneanne takviyesi yolladık.

Bu hafta sonu şükrettik normalde sağlıklı sıhhatli yavrumuz olduğuna. Çocuk bu hasta olacak, büyükler de olacak, dermansız derdimiz olmasın. Yine de çok zor be. Kuzuna iki lokmayı oniki takla atıp yedirdikten sonra kusunca gardın bir düşüyor, bir zorlanıyorsun sonuçta. Cumartesi akşamı heralde hastaneye gideceğiz serum takacaklar, hiç ama hiç birşey yemiyor noktasındaydım. Derken kendimi zorladım, diren anne hanım dedim. Bir lokma, yarım saat sonra bir lokma daha, bir saat sonra iki lokma. Biraz naz niyaz, biraz kızma, biraz tehdit derken tüm kozlarımı oynadım. Taktikler tuttu ki pazar günü bilançosu; iki lokma yumurta -kendi istedi-, iki lokma ballı ekmek, yarım muz, yarım kase ekşili köfte, yarım kase nesquik topları -bunu da kendi istedi-, bir lokma kek, iki lokma poğaça, yarım elma, bir kase mercimek çorbası, 4 lokma et ve bir kaşık pilav ile sonlandı. Evet zafer benimdi. Şaka değil yani, böyle lokma hesabı, her lokma binbir eziyet, naz, arada bana bile bir iki tekme tokat, evet bana bile çünkü normalde kıyamaz bana.

Annelerin hakkı ödenmez, bu sabır ancak bir annede olabilir onu anladım. O nabzı ancak anne tutar, o nabza göre şerbeti ancak anne verebilirmiş.

Bu hastalık esnasında Ayazdan inciler;

- O ilaç karnımı bulandırıyor anne..(antibiyotik için)
- Biraz daha su sürersen çok sinirlenicem bak, anne baba size çokkkk sinirlenicemmm, hırrr.. (ateş düşürücüye rağmen ancak 40'tan 39'a inen ateş sebebiyle suyla başına, eklem yerlerime kompres yapan bize)
- Hiç birşey yemek istemiyorum, gofret istiyorum ama iyileşince yiycem..
- Bu elmanın tadı hiç güzel değil, bu yoğurdun tadı hiç güzel değil, bu ekmeğin tadı hiç güzel değil...
- Karnımı bulandırdın anne, senin yüzünden bak kanım bulandı..(yedirebildiğim herhangi bir lokma için)

İşte şimdi bomba geliyor, anneannesi gelmiş hemen Ayaz'ın yanında bitmiş;

Anneanne: Ayazcım sen neden hasta oldun, kargalar mı gagaladı bebeğim seni.
Ayaz: Sen gelmedin diye, seni özledim.
Anneanne: Ben hemen iyileştiririm şimdi oğlumu.
Ayaz: İlacım geldi, artık iyileşirim.
Ben: !!??
Anneanne mest tabii..

Sağlıklı, sıhhatli güzel bir hafta olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder