25 Kasım 2009 Çarşamba

Ayaz'ın Arabası-Ana kucağı.


Evet söz verdiğim konuyla karşınızdayım.. Bu konuda araştırmalarım ve tecrübelerimle anlatmak istediklerim varrrr..
Ayaz'ın arabasını seçmeden önce çok araştırma yaptım, bebek arabasına bir servet yatırmak istemiyordum kesinlikle ama Maxi-Cosi Quinnyleri görünce özellikle, parayı basıp almak istemedim de diyemem. Tüm kadınsal, görsel dürtülerime gem vurup mantığımı ön plana çıkarmak için elimden geleni yaptım ve başarılı da oldum. Forumları ve yorumları bol bol okudum. Tavsiyelerden benim çıkardığım ve karar verirken dikkate aldığım özellikler şöyle oldu:
  1. Hafif olmalı.. Çünkü kolay taşınabilmeli..
  2. Hafif olmalı.. Çünkü kolay açılıp kapanabilmeli..
  3. Hafif olmalı.. Çünkü takımı olarak alacağınız ana kucağı-oto koltuğu bebek ağırlaştıkça ağırlaşıyor..
  4. Hafif olmalı.. Altını çizmek istedim..
  5. Çift yönlü kullanılabilmeli..
  6. Tam yatabilmeli..
  7. Bunu dışında tabii ki kaliteli olmalı, elinizde kalmamalı.. Burada kalan seçeneklerde maliyet-fayda analizi size kalmış.. (İktisatçı gibi yazdım ama değilim, matematik mühendisiyim.. Bu cümleyi kuracak kadar çok maliyet ve ekonomi dersi almışım demek ki..)

İşte burada tasarımıyla beni benden alan quinny ler daha ilk şıkta elenmiş oldu. Kendileri zaten tek başına 10+ kg. Maclaren alabilirdim en hafifleri onlardı çünkü 7+ kg, bir de Peg Perego nun bir modelini çok beğenmiştim, hatta daha hafif ve şık olduğu için karar da vermiştim ancak canlı gözle göremedim ve hiçbir yerde bulamadım, internette vardı ve görmeden almakta istemedim açıkçası. Alternatif modellere yönelmeye ve onları da araştırmaya karar verdim. Bu arada takip ettiğim bloglardan birinde Pierre Cardin bebek arabasını görüp olumlu tavsiyeleri okuyarak araştırmıştım. Sonra sonra Eminönü tavaf edilmeden bebek alışverişi tamamlanmaz(Eminönü tavaf edilmeden kına gecesi yapılmaz, ev kurulmaz, evlenilmez, düğün yapılmaz serisinin devamı) diyerek 8 aylık göbeğimle Havuzlu Han'ı alt üst ederken Pierre Cardin arabaları da görme ve inceleme fırsatım oldu. Ayaz'a sonradan Haşim İşcan'dan aldığımız arabanın modelini ilk orada görüp beğenmiştim(Pierre Cardin Alüminyum Çift Yönlü Bebek Arabası 2010). Yukarıda Ayazımla gördüğünüz arabayı kesinlikle tavsiye ederim. Hafif :), kullanışlı, sağlam(Maclaren ya da Peg Perego kalitesinde olduğunu iddia etmeyeceğim ama o kaliteye gerek var mı siz karar verin, ayrıca maiyet-fayda analizini de diğerlerinin yarı fyatı oluşuyla benim için geçti), tüm ihtiyaçlarımızı karşılıyor ve çok pratik. Ana kucağı da travel sistam olduğu için beraberinde geldi. Bebek arabasına ve otomobile sabitlenebiliyor.


1 yorum:

  1. Bravo cok guzel yazmissin. Gercekten basarili bir bebe arabamiz var.
    Su ana kucaklari biraz daha hafif olabilse iyi olacak. Kollarim kopuyor.
    Ekonomik seciminden dolayi seni gozlerinden operim.

    Kocan.

    YanıtlaSil