28 Aralık 2010 Salı

uyku serisi I

Kabul ediyorum ben bu konuda biraz ehlikeyfim. İpleri de oğlumun eline vermişim gidiyorum. Ancak gelişmeleri ve gerilemeleri de aktarmadan edemiyorum.

Geldiğimiz aşama; Ayaz artık bana sarılarak ya da sallanarak uyumuyor. Ancak maalesef ki hala saçlarımı severek ve benimle uyuyor. Ben varsam benimle o kadar. Ayrıca firardan sonra bizim yatağımızda bizimle(hatta benimle) uyuyor.

Oğluma artık uyku vakti geldiğini söylüyorum. Bunu söylemek için uyku saatine doğru onun çok uzatmayacağı bir aktivite yapıyoruz. Yani bütün hareketli oyunlar bitmiş, Ayaz koltukta ya birimizle kitap okuyor ya da önüne verdiğimiz hadi bununla oynayalım dediğimiz oyuncaklarla oynuyor oluyor. Tabii bu aktivitelerden sıkılma süresi genellikle 2 dakika olmakla birlikte en çok 10 dakikayı buluyor diyebilirim. Koltuktan iniyor. Koltukta oynamaya başlamadan önce de inmek istediğinde uyumaya gideceğimizi söylüyorum. Dolayısıyla indiğinde kaderine razı oluyor. Emziğini ya ben veriyorum ya da ortalığa koyuyorum, o da hemen gidip alıyor. Babasına el sallıyor, bazen de öpüyor(evde başkaları varsa onlara da el sallıyor) sonra bizim büyük yatağa gidip yatıyoruz birlikte. Bazen öncelikle kitap okuyoruz, her zaman değil. Bunu onun uyku durumunu gözlemleyerek yapıyorum. Biraz direnecek gibiyse, önceden kitap okuyorum ki biraz daha yumuşasın. Kitap okurken de hafif yatay, bana yaslanır pozisyonda olmasına dikkat ediyorum ki iyice mayışsın. Sonra yatıyoruz. O hemen benim saçlara yapışıyor. Ben de masal anlatıyorum ki genelde bu aşamada hemen uyuyor. Masalla uyumazsa da ninni söylüyorum. Tabii aralarda kalkmaya çalışıyor ve ağlayacak gibi yapıyor ama hiç istifimi bozmadan yatırıyorum tekrar tekrar, en sonunda sabitleniyor. Uzun uzun anlattım ki belki herkes bir ipucu çıkarır kendine göre.

Gece uyanmaları epeyce düzeldi. Ben yanında olduğum için hemen mama verdiğimde, su verdiğimde ya da ben yanındayım dediğimde, ya da saçımı yakaladığında geri uyuyor. Ne istediğini kestirebiliyorum çünkü çocuğunuzu iyi gözlemlerseniz bunlar gerçekten anlaşılıyor. Tek sorun mama istiyorsa ve mama yoksa hazırda, bir türlü tekrar uyutamıyorum. Öyle denedim, mama içmeden uyusun dedim ama olmadı. Ben de başka taktik geliştirdim.

Bebeğinizi/ çocuğunuzu gerçekten iyi gözlemlerseniz neye hazır olduğunu bundan sonraki aşamayı da görebilirsiniz. Örneğin eskiden Ayaz'ı gece beslemememi söylediklerinde bunun imkanı olmadığını biliyordum, onun bunu kabullenmeyeceğini de biliyordum. Şimdi de farkındayım ki artık gece beslenmesine ihtiyacı yok. Ancak Ayaz öyle dikte ederek yönlendirilebilen bir bebek de değil. Ben de artık gece kendim yatarken 23:00-24:00 civarı mama vermeyi ve bu mamayı da gittikçe sulandırarak vermeyi denemeye başladım. Gittikçe sulandırarak vermek zaten doktorumuzun da önerisiydi. Bir süre sonra bu gittikçe suya dönüşen öğünü atlayacağını düşünüyorum. Bir de sabaha karşı o uyanmadan bir öğün vererek(05:00 gibi), bütün gece uyumayı sağlarsam yakında bu beslenmeleri de bırakacak tahminim.

Şuanda öksürdüğü için yatakları ayırmayacağım ancak, önümüzdeki bir hafta/ on gün için de bu da plana dahil olacak. Zaten bu sürede bütün gece uyuma ve gece beslenmesinin düzene girmesi için ancak yetecek bir süre.

Sonra da yanına yatmadan uyumasına gelecek sıra. Bunu da o zaman anlatırım.

Yazdığım gibi çocuklar kendilerinin neye hazır olduğunu gerçekten belli ediyorlar. Onları gözlemleyerek harete etmek en iyisi. Tabii ikinci gelirse eğer, kendi kendine uyumayı çok daha erken öğreteceğimden-en azından dneyeceğimden emin olabilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder