6 Haziran 2011 Pazartesi

Ayaz hasta..

Gezi yazısı yazacağım ama bit türlü fırsat bulamadım.
Cuma günü Ayaz'ı 18 ay kontrolüne götürdüm. Biraz geç oldu tabii Ayaz Paşa nerdeyse 21 aylık oldu, biraz ağırdan aldık galiba, tatil hazırlıklar vs. de girince araya bu zamana kaldık. Bu arada özel doktora götürsem de Ayaz'ı aşılarını sağlık ocağında yaptırmayı tercih ediyorum. Hem aşıların taze olması açısından hem de soğuk zincirinin kırılmadığından emin olduğum için. Şimdiye kadar aşılar Ayaz'da ne ateş ne de başka bir yan etki yaptı. Tüm bu geçen zamanda bir kez özelde yaptırmıştım aşısını ki çok güvenilir bir kurumdu, bir de baktık aşının son kullanma tarihine bir ay kalmış. O kadar eski yani. Sürekli oraya götüren arkadaşlarımızı da uyardık, bu kez onlar kontrol etti ki son kullanma tarihi az da olsa geçmiş.
Cuma günü de sağlık bakanlığının standart takviminde olmayan, Ayaz'ın doktorunun da önerdiği Hepatit A aşısını yaptırdık. Doktor bu aşının yan etksinin de olmadığını, banyo bile yaptırabileceğimizi söyledi. Fakat Ayaz'da iki gündür ateş var. Tamam düşük ama var. Daha da önemlisi halsizlik var. Allah'a şükür iştahsızlık ya da başka birşey yok. Şimdi bilemiyorum. Bu çocuk hasta mı? Üşüttü mü? Yoksa aşıdan mı? Doktoru aradığımda aşıdan olabilir dedi. Tamam yan etkisi yok ama sonuçta vücuda mikrop verdiler. Üstelik dün akşam yemek yerken kustu. Normalde bebekken bile hiç kusmayan bir çocuk Ayaz. Ama kusmadan önce de boğazına bişey kaçtığı için öksürüyordu. Bundan da kusmuş olabilir. Bilemedim. Bilemiyorum. Umarım bu kadarla kalır, bugün de son olur.
Herkese iyi haftalar..

Not: Resimde ilk kez aşı karşılığı ödül almış mutlu Ayaz'ı görüyorsunuz..

2 yorum:

  1. Canım geçmiş olsun Hepatit aşısını ben de yaptırmıştım çok hafif ateşleri olmuştu inşallah çabuk atlatırsınız.
    En doğrusu bence de diğer aşıları Sağlık ocağında yaptırmak aynı nedenlerle özel aşılar hariç hepsini sağlık ocağında vurdurduk.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Şimdi iyiymiş, umarım bitmiştir bugün ateş. Aklım onda ben çalışıyorum burda..
    Zaten ilk kez bir özel aşıyı yaptırmayı tercih ettim böyle oldu. Kısmet tabii böyle böyle büyüyecekler. Normalde bir otursa diye gözünün içine bakarım bu sefer de aman azsın tepinsin diye bekliyorum biran önce :)

    YanıtlaSil