26 Mayıs 2010 Çarşamba

Ek Gıda IV (Meyve Püresi, Yoğurt ve Kahvaltı)

Meyve Püresi;

Meyve püresine de yedi buçuk aylık gibi başladık. Ben bu öğünü de sabah emzirmesiyle öğlen emzirmesi arasına sıkıştırdım. Sabah uykusuna yatmadan bir saat önce, e.mdikten de bir buçuk saat kadar sonra yiyor. Mevsim meyvelerini (bulabildiklerim organik olmak üzere) cam rendeden geçirerek verdim. O zaman elma ve armut veriyordum. Çok nadiren de muz. Bir ay kadar böyle devam ettik. Ama artık püre şeklinde sevmiyor oğlum. Zaten meyveler de çeşitlendi. Küçük küçük parçalara bölüp yediriyorum. Eline de bir dilim elma ya da bir kayısı veriyorum. Hem kendi yiyor hem de arada ben yediriyorum böylece. Kiraza da bayılıyor şimdilerde.

Yoğurt;

Tatilde olduğumuz için Ayaz yoğurda da yedi buçuk aylık gibi başladı. Günlük sütten kendim mayalıyorum. İki gün yiyebileceği şekilde hazırlıyorum. Şimdilik içine bir kaşık da organik pekmez koyuyorum çünkü yemedi öbür türlü. Ancak yavaş yavaş pekmezi azaltıp yok etmek gibi hain planlarım var.
  • Yarım şişe günlük sütü kaynattıktan sonra kaymağını alıyorum.
  • Sütü yoğurdu mayalayacağım kaba koyuyorum. Soğumaya bırakıyorum. Püf noktası soğuma denilen işlem sadece birkaç dakika demek oluyor. Elinizi sokabileceğiniz sıcaklıkta ama hala çok sıcakken, başka bir kapta mayalayacağım sütten aldığım iki tatlı kaşığı kadar sütü, bir buçuk tatlı kaşığı kadar baby mix yoğurtla karıştırıp mayalanacak süte döküyorum. Kaşığı mayalanacak sütte de 2-3 kez çevirdikten sonra kapağını kapatıyorum. Ancak ben kapağı ters olarak üstüne koyuyorum böylece biraz hava alıyor.
  • Sonra kabı kapağıyla bir mutfak havlusuna sarıp bırakıyorum.
  • Geceden yaptığım süt sabaha olmuş oluyor. Kaç saatte olduğunu henüz kontrol etmedim.

Kahvaltı;

Kahvaltı vermeye sekiz aylıkken başladık. Sabah uyanıp emzirdikten bir saat kadar sonra veriyorum.

  • Doktorun önerisiyle, öncelikle anne sütüyle karıştırılmış tam tahıl ekmeği, geceden suya koyulup tuzu alınmış peynir, pekmez karışımıyla başladık. Buna alternatif olarak hazır kahvaltı mamalarından da verebileceğimizi söylemişti Ayaz'ın doktoru.
  • Sonra karışımdan sıkıldı şeker bebek. Ben de artık genelde evde kahvaltı hazırlamaya çalışıyorum. Biz evde edersek oğluma da lokma lokma peynir, ekmeği batırarak zeytin yağı ve reçel yediriyorum.
  • Geçen haftasonundan beri de çeyrek yumurta sarısı veriyorum. Ancak yumurtayı beş dakika kaynatıyorum.
  • Evde kahvaltı edemezsek Berrin Teyzesi, hazır mama(icinde peynir ve yumurta ile) ya da anne sütlü karışımdan veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder