30 Haziran 2009 Salı

Eğitim Notları II - (Doğumda Anestezi/ Doğuma Hazırlık ve Doğum)

Eğitim Notları I bu olmalıydı aslında çünkü ilk eğitimiden bahsetmek istiyorum dördüncüsüne gitmeden.

Ben bir aksilik olmazsa, kısmetse, inşallah normal doğum yapmak istiyorum. Eğitimde Doğuma Hazırlık ve Doğum kısmında tam olarak bahsettikleri konu buydu. Her iki yöntemi de anlattılar açıkladılar. Sanırım hepimizin merak ettiği ve endişelendiği "doğum sancılarının doğum sancısı olduğunu anlar mıyım? başladıktan sonra hastaneye yetişir miyim?" sorularına da şüpheye yer vermeden bir güzel cevap verdiler. Peki nedir bu cevap? Şöyledir ki; öyle doğum sancısını anlamamak gibi bir lüksümüz yok :) geldi mi ben geldim anacım, diğer sancılardan farklıyımmm diyormuş kendileri zaten. Öyle filmlerdeki gibi aa suyum geldi, pat doğurdum filan da yok. Bu süreç sancıların seyrek başladığı, gittikçe sıklaştığı ve doğumun ancak bundan sonra başladığı hiç de kısa olmayan ama çok da korkulmayacak bir süreçmiş. Sonuçta normal isteyip de olmasa da artık sezeryan da eskisi kadar çok rahatsızlık vermediği için doğumdan sonra, o da pek kötü değilmiş, pek üzülmemek gerekirmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder