25 Ocak 2011 Salı

son kale de düşüyor..

Son kale ben.. İlk düşen evimizin babasıydı. Sonra da Ayaz hasta oldu. Perşembe günü hafif yaşaran gözler ve akşam saatlerinde bir-iki kuru öksürükle başladı, cuma burnu akmaya ve öksürük artmaya başladı, tüm haftasonu planları iptal edildi, haftasonu gittikçe kötüleşti. Burun akıntısı ve öksürük başka birşey yok. Pardon başka birşey de var, iştahsızlık. Oğlumu ilk kez iştahsız görüyorum. Çok zor. En sevdiği şeyleri bile istemiyor canı. Gece bol bol süt içiyor uykusunda(ballı ya da balsız) o kadar. Şimdi gel de o sütü verme, yok gece beslenmesine alışmasın de, yok dişlere zaralı de. Gel de verme, tüm kurallar alt üst oluyor. Bunun yanında bol bol ballı zencefil verdim. Yatarken ayaklarına vicks sürdüm. Buhar makinesini tam randımanlı çalıştırdım. Bol bol sıvı verdim. Seum fizyolojik tabii devamlı yapıldı. Tavuk suyuna çorba yaptım ki zar zor içirebildim. Ihlamur zinhar içiremedim. Her denediğimde sadece birkaç yudum.

En son pazartesi sabahı kahvaltısını ederken öksürükten kustu. Bütün yediklerini çıkardı. Hemen toparlayıp doktora gittik. Bu kez bize daha yakın bir hastanedeki başka bir doktora. Arkadaşlar tavsiye etmişti zaten. Doktor teyzesi sağolsun, çoğu doktor antibiyotik yazar çünkü göğse inmiş baya dedi ama ben pek ilaç sevmem hatta antibiyotik hiç sevmem dedi. Burnunu açması için bir damla bir de öksürüğü kurutmak için bir şurup verdi. Tüm kocakarı ilaçlarıma okey verdi hatta kendisi de bir tarif ekledi. Kara turpun içini oyup, bal koyuyorsunuz. Yimidört saat bekliyor sonra bu balı ilaç gibi kaşık kaşık veriyorsunuz. Çok etkilidir dedi doktor teyzesi oğlumun. Şimdi henüz turp olayına giremedim, bu akşam bulmaya çalışacağım.

Şurup uyku yapabilir ya da düz duvara tırmandırabilirmiş, öyle olursa haber verin dedi. Şükür ki anormal bişey olmadı. Ben gerçi düz duvara tırmanmasını bekliyordum ama olmadı. Biraz uyku yaptı. Calpol'den daha az.

Derken benim boğazlar ağrımaya, burnum akmaya başladı. Oysa kendime çok güvenmiştim. Ayaz'ın babası iyileşme yolunda, ben de bu kadarla atlatayım lütfen ailecek bu kısır döngüden çıkalım derhal.

Not: Doktora gitmek için de olsa dışarı çıkan oğlum sevinçten delirdi. Dönüşte de eve girmek istemedi. Oğlum da hemen iyileşsin de hem arkadaşı Demirkan'a hem de haftasonu gezmelerine kavuşsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder