8 Nisan 2012 Pazar

bezleri attık.. külotlar giydik..


Bir dönemki favorimizin benim için en favori olan şarkısı.. Çok faydası oldu valla.
Yazın başladığımız ve iki ay sürdürdüğümüz ama öğretemediğimiz bezsiz Ayaz dönemi, ikinci denemede yaklaşık 30 aylıkken iki hafta içinde öğreterek başarıyla sonuçlanmıştır.

İlk denemedeki hatalarımı maddelersem;
  • Çocuğun hayatında önemli bir değişiklik yokken, normal rutini sürerken başlayın diye okudum, tam da bakıcısı ayrılmadan iki hafta önce başladım. İki haftada halledecektim aklım sıra. Olmadı tabii. Sonra da en düzensiz dönemlerinden birine denk gelmiş oldu. Bu arada tatillere gidildi vs.
  • Bezi bıraktınız mı bir daha da bağlamayın diye okudum, erken pes edip yok dışarı çıkarken yok  uyurken bağladım. Kafası karıştı tabii çocuğun.
  • Tek kişi bundan sorumlu olsun, altına yapınca tepki vermeyin diye okudum, karışmayan kalmadı maşallah.
Gelelim başarılı denememize;
  • Bir defa daha büyüdü. Bu farkındalığını arttırıp bezini istemesine sebep olsa da aslında farkındalığının artması mantığının ön plana çıkmasını da tetikledi.
  • Ben evdeydim, ben bakıyordum. Kırdım popomu oturdum evde. Ya da kısa yolculuklar yaptım. Oğlum benim evde olma düzenimden gayet de mutluydu tabii. Mutluluk sarhoşluğuna denk geldi.
  • Benden başka bir de baba evdeydi. Ona da ultimatomu verdim, bekledim bekledim sen gitmedin dedim. Ben artık bu işe başlıyorum, senden de hiç mi hiç yorum yapmamanı sadece başardığı zamanlar olumlu motivasyon yapmanı bekliyorum. Yoksa oğlan da ben de demorolize oluruz ha dedim. İstediğim karşılığı da aldım.
  • Gündüz-gece, içerde-dışarda bezi tamamen kaldırdık. Hiç bağlamadık. Evde bez kalmadı dedik.
  • Gece sütünü, suyunu herşeyini kestik. Bunu da anlattım oğluma, bak sonra altın ıslanır rahatsız olursun dedim. Tamam dedi sağolsun.
  • Dışardan gelen tüm yorumlara kulağımızı kapattık. Sonuçta bu işi yapacak bendim ve gerçekten hem donanımlı hem de tecrübeliydim.
  • Alıştırma külodunu sadece ilk günler dışarı çıktığımızda kullandık.
  • Evde halı filan kaldırmadım. Bu işe illa da yazın başlamak gerekmiyor. Kışın da avantajları var. Mesela, altına kalın şeyler giydirince zaten yerler çiş olmuyor. Olan sadece koltuklara olabiliyor. Onlara da alt açma bezli, polarlı, çarşaflı birkaç kat geçtin mi kurtuluyorlar.
  • Bir erkek çocuğu anası olarak kavanoz en iyi yardımcımdı ne yalan söyleyeyim. Hala da öyle.
  • Altına yapınca da önemli değil, dedim, fazla kurcalamadım, bi dahakine filan diye geçiştirdim.
  • Birara külodu attık, bezleri giydik diye değiştirdi şarkıyı ama onu da aa çok komiksin annecim diye geçiştirdim.
  • Bak o tuvalete yapıyor bu tuvalete yapıyor diye örnek göstereyim dedim ama o da bak bunlar da bezine yapıyor dedi, yemedi.
Sonunda oldu nitekim. Bezleri attık.. külotlar giydik..

2 yorum:

  1. ohh süper olmuş darısı başımıza

    YanıtlaSil
  2. amin canim, azmedince oluyor.. bir de iyi gozlemlemek gerek, ben mesela iki ay kadar erteledim hazir oldugu gayet belli olmasina ragmen.. ben hazir degildim cunku.. cocuk kadar annenin de hazir olmasi gerek, sabir tasi catlamasin diye diye :)

    YanıtlaSil